Babské rady profesorky Struneckej a ako nemať z jedla jed

„Jedlo môže byť buď najbezpečnejšia a najmocnejšia medicína, alebo najpomalší jed.“ Túto myšlienku vyslovila Ann Wigmorová, propagátorka zdravej výživy a zakladateľka Hippokratovho zdravotného ústavu v Bostone. Presne o jedle a jeho vplyve na náš organizmus je novinka Babské rady profesorky Struneckej.

Babské rady

Autorka populárno-náučných bestsellerov prináša vo svojej najnovšej knihe stručné a zrozumiteľné informácie o lacných a zdravých potravinách. Jedlo predstavuje ako preventívny liek proti rakovine, srdcovo-cievnym chorobám, autizmu a Alzheimerovej chorobe. Rodičia v tejto knižke nájdu užitočné rady, ako nepoškodzovať nevhodnou stravou zdravie svojich detí od počatia až do dospelosti. Kapitola Ako zdravo starnúť je zasa vynikajúcim sprievodcom pre seniorov, ktorí chcú prežiť pokojnú a spokojnú starobu. Kniha Babské rady profesorky Struneckej prináša netradičný pohľad autorky, ktorý ide často proti prúdu všeobecnej spoločenskej mienky. Stojí však zato, prejsť z času na čas aj na druhý breh a vytvoriť si komplexnejší pohľad na život.

Máme ešte na trhu zdravé a lacné potraviny?
Poznáte zdravé a lacné potraviny, ktorých pozitívny účinok na naše zdravie prehliadame a ktoré tvorili základ stravy predchádzajúcich generácií? Významný podiel na predlžovaní veku súčasných seniorov má skutočnosť, že predstavujeme generáciu, ktorá prežila detstvo a mladosť v čase nedostatku potravín počas 2. svetovej vojny a v nasledujúcom období bez cukroviniek a sladených nápojov, s ovocím a so zeleninou z domácich zdrojov, píše profesorka Anna Strunecká. Do školy sme chodili peši, behali po lúkach, liezli po stromoch a všetci sme prekonali základné detské infekčné choroby. Babičky sa vedeli v kuchyni obracať, varili so zdravým sedliackym rozumom a dobre vedeli, že kuchyňa stojí na poctivých surovinách a správnom postupe. Tak to hodnotí Roman Vaněk vo svojej kuchárke Poklady klasickej českej kuchyne.

Cibuľa, cesnak, mrkva, mak, kučeravá kapusta, karfiol, brokolica…to je len pár surovín, ktoré by nemali chýbať na našich stoloch pravidelne a často. Napríklad taký karfiol. Niekto môže mať pocit, že vybielený karfiol nemôže obsahovať príliš mnoho užitočných látok. Jedna porcia karfiolu však človeku poskytne asi 15 % ODD vlákniny, nevyhnutnej pre dobrú činnosť čriev. Karfiol aj brokolica obsahujú látku s podivným a verejnosti takmer neznámym názvom glukorafanín. Táto látka má mimoriadne priaznivý účinok na vnútornú výstelku žalúdka. Chráni ju aj pred pôsobením deštruktívnej baktérie Helicobacter pylori, ktorá zvyšuje riziko žalúdočných vredov aj rakoviny. Karfiol obsahuje aj značné množstvo cholínu, užitočného pre výživu mozgu a nervov.

  • Tak brokolica, ako aj karfiol a ostatná zelenina z rodu kapustovitých sa odporúčajú na prevenciu rakoviny.
  • Mnohých možno prekvapí, že karfiol je bohatý zdroj vitamínu C. Asi 150 g karfiolu poskytuje 100 % ODD.

Kniha Babské rady profesorky Struneckej je rozdelená na 8 kapitol:

  1. Zdravé a lacné potraviny
  2. Ako nepoškodiť deti jedlom
  3. Kozmetika môže škodiť každý deň
  4. Chvíle pohody a naše zlozvyky
  5. Jedlo ako liek pre naše brucho
  6. Údržba srdca a ciev
  7. Jedlo a prevencia rakoviny
  8. Ako zdravo starnúť
INZERCIA:

Zanechať reakciu

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Pokračovaním návštevy webstránky súhlasíte s používaním Cookies podrobnosti

Ako používa spoločnosť Google súbory cookie Cookie je krátky textový súbor, ktorý do prehliadača odosielajú navštívené webové stránky. Webovým stránkam umožňuje zapamätať si informácie o vašej návšteve, napríklad preferovaný jazyk a ďalšie nastavenia. Ďalšia návšteva stránok tak môže prebehnúť ľahšie a môže byť produktívnejšia. Súbory cookie sú dôležité. Bez nich by bolo prehliadanie webu oveľa zložitejšie. Súbory cookie používame na množstvo cieľov. Používame ich napríklad na ukladanie vašich predvolieb bezpečného vyhľadávania, na výber relevantných reklám, na sledovanie počtu návštevníkov na stránke, na zjednodušenie registrácie do nových služieb a na ochranu vašich údajov. Pozrite si zoznam typov súborov cookie, ktoré Google používa, a prečítajte si o tom, ako spoločnosť Google a jej partneri tieto súbory cookie používajú v inzercii. Naše pravidlá ochrany osobných údajov vysvetľujú, ako chránime pri používaní súborov cookie vaše osobné údaje a iné informácie. Zdroj a kompletné vysvetlenie na: https://www.google.com/policies/technologies/cookies/

Zatvor