Dôvodom vysokého záujmu je prudké zdraženie elektriny a plynu. Z kozubu ako pôvodne skôr dekoratívneho vybavenia domácnosti sa tak stáva hlavný zdroj tepla.
Dopyt po kozuboch na internete je medziročne podľa analýzy spoločnosti Upgates až desaťnásobný. Reálne by bol vyšší, výrobcovia ho však nestíhajú pokrývať.
Ľudia v Českej republike na niektoré modely kozubov čakajú pol roka aj dlhšie, a to napriek zdraženiu o desiatky percent. Dôvodom vysokého záujmu je prudké zdraženie elektriny a plynu. Z kozubu, ako pôvodne skôr dekoratívneho vybavenia domácnosti, sa tak stáva hlavný zdroj tepla. ČTK to oznámil Martin Pech, obchodný riaditeľ firmy Upgates, ktorá poskytuje riešenie pre tvorbu a prenájom e-shopov.
Priemerná hodnota objednávky je oproti minulému roku podľa analýzy o 123 percent vyššia. „Je to sčasti dané zdražením tovaru a sčasti tým, že ľudia už toľko neobjednávajú iba príslušenstvo, ale rovno celé kozubové kachle,“ uviedol Pech.
Nové a kvalitné kozubové kachle ľudia na internete podľa Pecha zaobstarajú za zhruba 20-tisíc korún (cca 812 eur), výnimkou ale nie sú ani modely okolo 100-tisíc korún (cca 4 063 eur). E-shopy s kozubovými kachľami majú oproti minulému roku trojnásobné tržby, ukázala ďalej analýza.
Veľké množstvo zákaziek eviduje napríklad aj výrobca a distribútor komínov spoločnosť Almeva. „Záujem o krby, kozuby a kachle je v porovnaní s predošlými rokmi enormný. Dopyt po týchto typoch spotrebičov je niekoľkonásobný. Táto situácia vedie k tomu, že väčšina výrobcov nezvláda takýto dopyt uspokojiť a predlžujú sa termíny dodania. Na niektoré modely sa čaká aj viac než pol roka. Často sa zákazníci pri výbere krbu, kozubu alebo kachlí rozhodujú na základe toho, ktoré sú aktuálne skladom a ich výber tak neurčuje len design,“ uviedol obchodný riaditeľ spoločnosti Almeva Pavel Ulrich.
0 komentárov