Ako fungujú oleje do prania a prečo ich využívať?

Kto by nemiloval čisté oblečenie, ktoré keď vytiahnete zo skrine, vonia plnou a dlhotrvajúcou vôňou? Namiesto bežných aviváží začnite doma pri praní používať oleje do prania a uvidíte ten rozdiel.

práčka a žena pri práčke

Pranie v domácom prostredí môže byť niekedy alchýmia, a to najmä ak máte aj malé deti, prípadne bojujete s alergiami. Na základe týchto faktorov sa potom musíte aj rozhodovať, aké pracie prostriedky budete používať, aby nemali negatívny vplyv na členov domácnosti. Nesprávne zvolený prací prostriedok, ktorý sa dostane do kontaktu s praným textilom, dokáže zhoršiť prejavy ekzémov či alergií. V kombinácii sa často používa aviváž, ktorú však môžete jednoducho nahradiť za olej.

Vymeňte aviváž za olej

Obľúbené oleje do prania môžete poznať aj ako parfumy či vône na pranie. Tieto produkty majú vysokú koncentráciu, takže je ich nutné vždy zriediť s väčším množstvom vody. Sú určené na záverečnú fázu pri praní, bez ohľadu na to, či periete vo vysokej, alebo nízkej teplote vody.

Ako použiť olej do prania?

Z dôvodu ich koncentrovanej formy je potrebné ich použiť len v malom množstve na dosiahnutie optimálnych výsledkov a zároveň ich pred použitím pretrepať. Oleje do prania plne nahradzujú aviváž a máte hneď niekoľko spôsobov, akými ich môžete použiť:

  • pri prepieraní v rukách použite ochranné rukavice a na každých 5 litrov vody pridajte 10 – 20 ml oleja,
  • pri použití oleja v práčke nalejte rovnaké množstvo do priehradky na aviváž,
  • prípadne môžete nakvapkať pár kvapiek oleja na kúsok látky a vložiť ju do sušičky, čím bielizeň a oblečenie celé

Oleje do prania sa predávajú v špeciálne tvrdenom plaste, takže by ste ich za žiadnych okolností nemali prelievať do iných nádob. S intenzitou vône dokážete sami manipulovať tým, koľko prostriedku použijete. Tieto oleje sú navyše vhodné na všetky druhy tkanín, takže ich využijete pri každom jednom pracom cykle. Po praní vyskúšajte typy, ako najrýchlejšie vysušiť vypranú bielizeň.


Zavřít reklamu
Zavřít reklamu